Phần 2: Link Phần 2
Phần 3: Link Phần 3
Phần 4: Link Phần 4
Phần 5: Link Phần 5
6. Holistic game development with Unity
Quyển sách giới thiệu về lập trình game với Unity3D trên các nền tảng mobile.01. The Art of Programming Mechanics
02. Real-World Mechanics
03. Animation Mechanics
04. Game Rules and Mechanics
05. Character Mechanics
06. Player Mechanics
07. Environmental Mechanics
08. Mechanics for External Forces
7. How To Make A Game In Unity3D
Tài liệu này hướng dẫn làm 1 game giống như game Evac City trên Wooglie (Evac City Game). Evac City là 1 game bắn súng góc nhìn thứ 3 thẳng từ trên xuống.01. Introduction
02. Programming - Character Movement
03. Programming - Character Animation
04. Programming - Enemy AI
05. Programming - Projectiles
06. Programming - Particle Effects and Damage
07. Programming - Additional Development
08. Level Design - Object Placement
09. Level Design - Game Design
8. Kenny Lammers - Unity Shaders and Effects Cookbook
Quyển sách này hướng dẫn cách viết shaders để tạo ra các hiệu ứng đặc biệt. Với các ví dụ đơn giản và rất chi tiết, người đọc có thể dễ dàng hiểu rõ cách viết 1 shaders01. Diffuse Shading
02. Using Textures for Effects
03. Making Your Game Shine with Specular
04. Reflecting Your World
05. Lighting Models
06. Transparency
07. Vertex Magic
08. Mobile Shader Adjustment
09. Making Your Shader World Modular with CgIncludes
10. Screen Effects with Unity Render Textures
11. Gameplay and Screen Effects
9. Learn 2D Game Development with C#
Quyển sách này hướng dẫn cách xây dựng 1 game 2D bằng C# với Unity3D01. Getting to Know the MonoGame Framework
02. 2D Graphics, Coordinates, and Game State
03. Getting Things Moving
04. Pixel-Accurate Collisions
05. Game Object States and Semiautonomous Behaviors
06. Sprites, Camera, Action!
07. Introducing 2D Game Development in C#
08. Particle Systems
09. Building Your First 2D Game
10. Learn Unity 4 for iOS Game Development
Quyển sách này hướng dẫn cách xây dựng 1 game iOS bằng Unity3D01. Getting Started
02. A Unity Tour
03. Making a Scene
04. Making it Move: Scripting the Cube
05. Let's Dance! Animation and Sound
06. Let's Roll! Physics and Controls
07. Let's Bowl! Advanced Physics
08. Let's Play! Scripting the Game
09. The Game GUI
10. Using Unity iOS
11. Building for Real: Device testing and App Submission
12. Presentation: Screens and Icons
13. Handling Device Input
14. Game Center
15. iAds
16. Optimization
17. Where Do We Go from Here?
No comments:
Post a Comment